Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Puutarhakokki.fi on Puutarhakokki Oy:n (y-tunnus 2500841-7) ylläpitämä kuluttajille, yrityksille, yhdistyksille ja yhteisöille avoin verkkokauppa. Kuluttaja-asiakkaiden tulee olla täysi-ikäisiä, Suomessa asuvia kuluttajia. Verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen. Tilaukset Suomen ulkopuolelle on tehtävä osoitteesta verkkokauppa@puutarhakokki.fi. Asiakasyrityksellä (yritys, yhdistys, yhteisö) tulee olla toimitus- ja laskutusosoite Suomessa ja yrityksen tulee olla Kaupparekisterissä. Laskutusoikeus myönnetään automaattisen luottotarkistuksen jälkeen. Luottotiedot tarkistetaan Suomen Asiakastiedosta.  Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Hinnat

Tilatun tuotteen hinta on aina verkkokaupan sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta, sisältäen kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Tilauksiin lisätään toimituskulut, jotka on määritelty tuotteen painon, tilavuuden ja muiden mittojen mukaan; ns. toimituskululuokka. Mikäli tilauksesi sisältää kokoeroltaan hyvin vaihtelevia tuotteita, laskutetaan sinulta tilauksen yhteydessä toimituskulu suurimman tuotteen mukaan. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

Toimitustavat

Pyrimme toimittamaan tilaamanne tuotteet Itellan tai Matkahuollon kuljetettavaksi mahdollisuuksien mukaan jo saman päivän aikana, kuitenkin viimeistään 7 arkipäivän sisällä tilauksesta. Joidenkin tuotteiden kohdalla toimitusaika saattaa olla pidempi, jolloin otamme asiakkaaseen yhteyttä. Mikäli tilauksella on kiire, suosittelemme ottamaan yhteyttä puhelimitse (040-836 9007) tai sähköpostitse (verkkokauppa@puutarhakokki.fi). Noudettaessa Puutarhakokin varastosta, emme peri toimituskuluja.
Toimitamme tuotteemme Matkahuollon kautta joko Lähellä-pakettina tai Jako-pakettina:

  1. Matkahuollon Lähellä-paketti
    Tilaukset toimitetaan Lähellä-pakettina. Toimituskulu on 5€. Mikäli ostat useampia tuotteita veloitamme vain yhdet toimituskulut.
  2. Matkahuollon Jakopaketti
    Tilaukset toimitetaan Jakopakettina. Toimituskulu on 10€. Mikäli ostat useampia tuotteita veloitamme vain yhdet toimituskulut.
  3. Nouto Puutarhakokin varastosta
    Varastomme sijaitsevat Parkanossa. Otathan yhteyttä puhelimitse 040-836 9007 sopiaksesi tarkemman noutoajankohdan.
  4. Varastomme on avoinna vain erikseen sovittaessa. Jotta voisimme palvella noutoasiakkaitamme mahdollisimman sujuvasti, ole hyvä ja ota yhteyttä noutoajankohdan sopimiseksi joko puhelimella (040-836 9007) tai sähköpostitse: verkkokauppa@puutarhakokki.fi. Näin varmistat, että olemme paikalla haluamanasi ajankohtana.

Tuotteiden kohdalla esitetyt painot ja mitat ovat viitteellisiä ja ainoastaan apuna toimitustavan valitsemisessa.

Pidätämme oikeuden toimituskulujen muutoksiin.

Maksutavat

Checkout
Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Joustoraha -palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin.

Everyday -verkkomaksu on tarkoitettu yli 18-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin. Asiakas saa keskimäärin 45 vuorokautta kulutonta maksuaikaa.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

Omistusoikeudet ja vastuu

Kaikki toimitetut tuotteet ovat Puutarhakokki Oy:n omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä.

Ylivoimainen este (Force Majour)

Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa toimitusvastuusta. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Tilauksen peruminen

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksensa ja toimitusta ei ole vielä annettu kuljetettavaksi, niin tilaus voidaan perua ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme: verkkokauppa@puutarhakokki.fi. Jos toimitus on jo annettu kuljetettavaksi, noudatetaan 13.6.2014 voimaantulleita palautusohjeita.

Palautusohjeet

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa kauppasopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla viimeistään 14 päivän kuluttua syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi kuluttajan on ilmoitettava Puutarhakokki Oy, Ahdekatu 5, 39700 Parkano, 040-836 9007, verkkokauppa@puutarhakokki.fi päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esim. kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Kuluttaja voi käyttää oheista peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Voitte täyttää peruuttamislomakkeen verkkosivuillamme. Jos käytätte tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme kuluttajalle viipymättä sähköpostitse peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Ilmoituksen voi tehdä myös vapaamuotoisesti esim. sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@puutarhakokki.fi. Jos peruutatte tämän kauppasopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei kuluttaja nimenomaisesti suostu muuhun, ja joka tapauksessa siten, että tästä ei aiheudu kuluttajalle suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaroita sopimuksen yhteydessä, kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin kaikkia maksusuorituksiaan, jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä kauppasopimuksen peruuttamiseksi. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty.

Kuluttajan on pidettävä vastaanottamaansa tavaraa olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen. Jos kuluttaja kuitenkin ottaa huolenpitovelvoitteensa vastaisesti tavaran käyttöönsä, hän ei menetä peruuttamisoikeutta, mutta vastaa tavaran arvon alentumisesta. Tavaran arvon alentuminen määritellään kohtuuden mukaan.

Loppunut tuote

Aina on pieni mahdollisuus sille, että tuote pääsee loppumaan ennen tiedon kirjautumista varastoon. Näissä tapauksissa otamme yhteyden asiakkaaseen sähköpostitse sopiaksemme jatkotoimenpiteistä (jälkitoimitus/ tilauksen peruuttaminen/ tuotteen vaihto toiseen).

Vaihto ja palautus (kuluttaja-asiakkaat)

Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen voi virhetapauksessa vaihtaa uuteen tai saada tuotteen hinnan takaisin. Palautamme kuluttaja-asiakkaalle lähetyskulut jos koko lähetys palautuu meille. Kuluttajalla on oikeus tutustua tavaraan mutta palautusoikeus menetetään mikäli:

  • asiakas ei voi osoittaa milloin on saanut tavaran haltuunsa
  • kaupan peruutusta koskeva ilmoitus tapahtuu myöhemmin kuin 14 päivän kuluessa tavaran saamisesta
  • tavaraa on käytetty tai
  • tavara on vahingoittunut asiakkaan puutteellisesta pakkauksesta tai muusta asiakkaasta riippuvasta syystä johtuen

Kuluttaja voi palauttaa tuotteen maksutta käyttämällä Matkahuollon asiakaspalautuslomaketta. Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, sähköpostiosoitteesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • sekä kopio tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

Puutarhakokki Oy
Ahdekatu 5
39700 Parkano

Kuluttajansuojalain mukaisesti palautamme teille maksetun kauppahinnan. Suoritamme kaikki maksun palautukset Checkout Finland maksujärjestelmän kautta. Vaihtaessanne tuotteita hyvitämme palautuksenne arvon tilauksenne loppusummasta. Palautamme ylimääräiset rahat, jos palautuksen määrä on suurempi kuin tilaamanne uuden tuotteen tai tuotteiden arvo. Maksamme hyvitykset viimeistään 30 vuorokauden kuluttua palautuksesta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen verkkokauppa@puutarhakokki.fi tai puhelimitse (040) 836 9007.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos lähetys on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuspalvelun tuottajalle (Matkahuolto).

Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin kuluttajariitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia, mikäli niistä ei päästä sopimukseen.

Myyjän ja yritysasiakkaan (yritys, yhteisö, yhdistys) väliset erimielisyydet ratkaistaan Tampereen Käräjäoikeudessa, mikäli niistä ei päästä sopimukseen muulla tavalla.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Yhteystiedot

Puutarhakokki Oy
Ahdekatu 5
39700 Parkano
Puhelin 040-836 9007/ 040-836 9008
verkkokauppa@puutarhakokki.fi

Rekisteriseloste